Premiera teledysku kIRk – „Za ostatni grosz”.

„Za ostatni grosz” to tytuł najnowszego wydawnictwa kwartetu – siedmiocalowego winylowego singla z dwoma mocnymi utworami: „Za ostatni grosz”, inspirowanego piosenką o tym samym tytule z repertuaru Budki Suflera, i równie nieoczywistego „Nie ma co silić się na naturalność”. To ledwie kwadrans muzyki, a zdaje się opowiadać całą, przeszło 15-letnią historię tej trudnej do zdefiniowania, międzystylowej załogi. Płyta ukazała się w czerwcu, a kwartet wydał ją własnym sumptem. To kolejny rozdział długoletniej historii zespołu – pełnej zwrotów akcji i estetycznych wolt. Rozdział, którego kolejnym akapitem jest teledysk do tytułowego utworu z płyty, który wyreżyserował trębacz zespołu – Olgierd Dokalski. Pełen intertestualnych odniesień, kipiący podskórnym erotyzmem, niepokojący obraz został zrealizowany na warszawskim squacie Przychodnia, a w jego powstawaniu uczestniczyli min. Aleksandra Hamkało, Jerzy Nasierowski i Justyna Suwała.

—-

kIRk to zespół poszukujący nowych form wyrazu na styku muzyki elektronicznej oraz akustycznej. Grupa powstała w okolicach roku 2000 i po wielu zmianach składowych na dzień dzisiejszy tworzy ją czworo muzyków: Antonina Nowacka (wokal), Paweł Bartnik (elektronika), Olgierd Dokalski (trąbka) i Filip Kalinowski (gramofon). Każdy z nich wyrastał na innych brzmieniach, każdy podchodzi do dźwięku nieco inaczej. Płaszczyzną porozumienia jest dla nich improwizacja, która pozwala wyjść daleko poza ograniczenia gatunkowe. Tu prym wiedzie intuicja i umiejętność prowadzenia dialogu. Owocem jest muzyka pełna organicznej dramaturgii, nieskażona oczywistością.

O progresywne myśleniu i rewolucyjnym podejściu międzymiastowego składu w ciepłych słowach wypowiadali się między innymi lider Swans – Michael Gira, pionier future-jazzowej trąbki Nils Peter Molvaer i matka chrzestna nowych brzmień Mary Anne Hobbs. Zespół gościł na opiniotwórczym brytyjskim portalu muzycznym The Quietus, w legendarnym, berlińskim klubie Tresor, a także na scenach takich festiwali jak OFF, Open’er czy Satta Outside.

Reżyseria: Olgierd Dokalski
Zdjęcia: Aleksandra Pachnik
Obsada : Marcin Gaweł, Justyna Suwała, Aleksandra Hamkało, Jerzy Nasierowski, Maciej Kosmala, Natalia Klepacka, Dorota Krempa, Justyna Kokot, Katarzyna Belczyk, Magdalena Roykiewicz, Marcin Pasek, Antonina Nowacka, Paweł Bartnik, Filip Kalinowski
Montaż: Nikodem Chabior
Kerownik produkcji: Ela Piątek
II reżyser: Paweł Wiszomirski
Scenografia: Milena Stryjewska, Martyna Solecka
Charakteryzacja / kostiumy: Anna Łukasiewicz
Mistrz oświetlenia: Gaweł Józefczuk
Gaffer: Radosław Fenc
Script / klaps: Hania Rudkiewicz
Runner / pomoc produkcyjna: Adrianna Stańczyk
Making of / fotosy: Paula Wilczyńska, Filip Antczak
Dźwięk: Aleksandra Wyszyńska
Kierownik planu: Magdalena Kąkol
Postprodukcja kolorów / FX: Paweł Brzozowski
Postprodukcja dźwięku: Paweł Bartnik
Transport: Karol Bracławski
Storyboardy: Radek Kaminski
Wizualizacje: Bogumiła Piotrowska
Sprzęt: Heliograf
Sprzęt: Rentcam
Podziękowania:
Przychodnia Skłot – Tamara Bokolishvili
Kinga Piwowarska, Sandra Herbich, Karol Zakrzewski, Wawrzyniec Haman

Kawałek do odsłuchu:
https://kirkband.bandcamp.com/album/za-ostatni-grosz

Promomix singla:
https://www.youtube.com/watch?v=k-CGma_4NMA

https://soundcloud.com/kirkkirk
https://facebook.com/kirkband